A sokféleség előnyeit hangsúlyozó programjával a T-Systems a tisztesség, a tolerancia kultúráját, az egyéni képességek és a különböző életfilozófiák értékeit hirdeti. A kezdeményezés célja, hogy bárki számára egyenlő esélyt biztosítson a munkához, és egy olyan munkakörnyezetet teremtsen, amelyben mindenki a lehető legjobban kibontakoztathatja képességeit.
Hogyan értelmezi és éli meg társaságunk a sokféleséget világszerte? Vessünk egy pillantást Magyarországra, ahol a budapesti nemzetközi ügyfélszolgálaton (ISD) három látássérült munkatárs foglalkoztatása kiváló példája a sokféleség beillesztésének, megélésének a mindennapokban.
Hunyadi Krisztina az egyik német nyelvű ügyfélszolgálatos csapatban dolgozik első vonalbeli ügyféltámogatóként. A német nyelvű ügyfelek jelszavának megújításáért felelős az SAP rendszerben. -Miután a mentoromtól elsajátítottam a munkát, most már egyedül dolgozom a JAWS programmal, amely felolvassa, mi látható a képernyőmön – magyarázza Krisztina.
Papp László másodfokú támogatást nyújt angol nyelven az ügyfeleknek. Amikor jelentkezett erre az állásra a T-Systemsnél, nem volt biztos benne, hogy sikerrel jár. -Két nap gondolkodás után úgy döntöttem, adok magamnak egy esélyt – emlékszik vissza. Ma viszont már fontos szakember az automatizálás és a reporting területén. Számos automatikus reporting eszközt és scriptet alkotott, amelyekkel megkönnyíti kollégái munkáját.
Podmanyiczki Annamária a magyar ügyfelek között végzett elégedettségi felmérésekért felelős. Elemzi a beérkezett válaszokat, majd közvetíti az eredményt az ISD Minőségbiztosítási Osztálya felé. A következőképpen jellemzi munkája fontosságát a minőségbiztosítási csapat részére. -Az ügyfelek elégedettsége létfontosságú számunkra. Az ISD nagy hangsúlyt fektet a visszajelzésekre, hiszen ezek alapján válik lehetségessé, hogy szolgáltatásainkat az ügyfelek igényeinek megfelelően fejlesszük.
Integráció a kezdetektől fogva
A látássérült munkatársak gyors beilleszkedése nemcsak a technikai eszközöknek volt köszönhető, hanem a segítőkész kollégáknak is. Krisztina így vall erről: -A kezdetektől fogva könnyű volt a számomra a munka az új környezetben, mert a kollégáim rögtön elfogadtak, és bevettek a csapatba. Támogatnak, segítenek az információk összegyűjtésében, amelyekre szükségem van a napi munkámhoz. Néha olyan hibaüzenet érkezik, amelyet a JAWS nem tud felolvasni. Ekkor a kollégáim segítenek az üzenet értelmezésében. Szeretek itt dolgozni, és büszke vagyok arra, hogy én vagyok az ISD egyetlen németül beszélő látássérült alkalmazottja. Örülök, hogy a munkám során németül beszélhetek, és eközben fejleszthetem a nyelvtudásom.
László is élvezi a munkáját: -A kollégáim nagyon segítőkészek, és elfogadnak olyannak, amilyen vagyok. Úgy bánnak velem, mint ahogyan bármelyik másik kollégával viselkednének. Ez nagyon fontos a számomra.
Tavaly az ISD menedzserei és a három látássérült alkalmazott leendő kollégái részt vettek Budapesten a Láthatatlan Kiállításon, egy utazáson a láthatatlan világba. Teljes sötétségben, egyedül hangok, érintés és illatok alapján kellett tájékozódniuk. Így könnyebben bele tudták képzelni magukat a látássérült kollégáik mindennapjaiba.
-A sokféleség új utakat nyitott számunkra az észlelés, gondolkodás, cselekvés területén, és gazdagította az ISD közösségét. Krisztina, Annamária és László a csapatunk fontos tagja – mondja Király Krisztina, az ISD üzleti támogatások csoportvezetője. – A látássérült munkatársakkal végzett munka mindenkit megtanít arra, mi igazán fontos, és egy más, értékesebb életszemléletet közvetít számunkra.
Hír elküldése e-mail-ben űrlap mutatása