Tisztelt Ügyfeleink!
Június 1-jén és 2-án a felhasználók a JAWS és a Fusion 2021 és korábbi verzióival kapcsolatos problémát jeleztek a Google Chrome legújabb verziójának (114-es verzió) használatakor. A gyártó Freedom Scientific cég kivizsgálta a hibajelenséget, és a Google-lal és a Microsofttal folytatott megbeszélések alapján megállapította, hogy a Chrome 114-es verziójában bevezetett kódváltozás a felelős a hibáért. A Google és a Microsoft dolgozik a probléma elhárításán, de még nincs pontos ütemtervük a megoldásra. Reméljük, hogy a javítás a jövő héten elérhető lesz!
A javítás megjelenéséig olyan kerülő megoldások használatát javasoljuk, amelyek segítségével a felhasználók visszaállíthatják a szokásos weboldal-navigációt.
Az alábbi hivatkozással letölthető dokumentumban ismertetjük azokat a jelenségeket, amelyeket a felhasználók tapasztalhatnak, és elmagyarázzuk a javasolt megoldásokat. Úgy gondoljuk, hogy a hatókör csak a JAWS 2021-re és korábbi verzióira vonatkozik, de néhány esetben előfordulhat, hogy a JAWS 2022-t vagy 2023-at is érinti a probléma. Elképzelhető továbbá, hogy a hibajelenség az Edge-ben is megjelenik a következő napokban. Amint további információk állnak rendelkezésünkre, tájékoztatni fogjuk a felhasználókat.
A link:
Frissítés: A hibajelenség tapasztalható lehet bármely olyan alkalmazásnál, amely a Microsoft Edge böngészőmotorját használja különféle tartalmak megjelenítéséhez. Ide tartoznak pl. a Teams, OneDrive vagy Windows Mail alkalmazások is. Továbbá fontos, hogy a hibában érintettek a JAWS olyan gyári szolgáltatásai is, mint a Kutatás vagy a Beszédelőzmények. Ezek használatakor a probléma átmenetileg kiküszöbölhető a JAWS kurzor aktiválásával, majd a PC kurzorra történő visszaváltással.
Ez a hibajelenség meg fog szűnni, amint a Microsoft beemeli a Google javítását a saját Edge böngészőjébe is. A Google ugyanis a Chromium esetében már elvégezte a javítást, így ennek köszönhetően a Chrome böngészőt már a megszokott módon lehet használni egy frissítést követően. Egyelőre azonban a Chrome frissítése nem automatikusan történik, ezért azt manuálisan szükséges kezdeményezni. Erre kétféleképpen is mód van. Az egyik, hogy a böngésző címsávjába be kell írni az alábbit: chrome://help.
A másik módszer, hogy az ALT+F billentyűkombinációval meg kell nyitni a Chrome menüt, majd a Súgó almenüből A Google Chrome névjegye menüpontot kell választani.